Kadra

dr Piotr Komorowski

 Kompozytor, pedagog i organizator życia muzycznego. Nauczyciel przedmiotów ogólnomuzycznych w PSM I i II st. w Kutnie. Adiunkt na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Organizator i pomysłodawca Festiwalu Muzyki Współczesnej Nowa Muzyka w Bydgoszczy. Tłumacz wolnego oprogramowania – spolszczył programy: GNU Solfege, MuseScore i Frescobaldi.

Ukończył Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w specjalności teoria muzyki i kompozycja oraz Wydział Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej: kompozycji i teoria muzyki, specjalność: kompozycja.

Jest laureatem licznych nagród i wyróżnień, m.in: Odznaka honorowa MKiDN „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2016), Rekomendacja Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej dla kompozycji orkiestrowej pt. Rozbłyski do wykonania podczas Światowych dni Muzyki „Zagrzeb 2011”, Laureat konkursu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich (2007), Stypendysta Ministra Kultury I Dziedzictwa Narodowego (2001), II nagrody na V Międzyuczelnianym Konkursie na Fugę w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2000)

Jest członek zwyczajnym Związku Kompozytorów Polskich. oraz od 2011 r. prezesem Oddziału Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy.

Jako kompozytor tworzy muzykę instrumentalną, wokalną, elektroakustyczną w wielu gatunkach. Jego utwory wykonywało wiele renomowanych zespołów podczas festiwali muzycznych.

Realizował zamówienia kompozytorskie m.in. Instytutu Muzyki i Tańca, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Muzeum Spomen Park w Kragujevcu (Serbia). Jest również członkiem chóru kameralnego Cantores Kutnoviensis.’

Pełnił rolę jurora w konkursach kompozytorskich.

Posiada na swoim koncie publikacje: Partytura orkiestrowa pt. Rozbłyski, Wydawnictwo UKW Bydgoszcz 2011, Etiudy fortepianowe z Pierwszej Księgi G. Ligetiego – inspiracje i konteksty [w:] Muzyka Historia Teoria Edukacja. Wydawnictwo UKW Bydgoszcz 2011, ISMN. „Utwór symfoniczny pt. 'Rozbłyski’ jako przykład zastosowania CAC w moim języku kompozytorskim”. Praca doktorska. Repozytorium UKW.

Realizacja Mateusz Piechnat